Saturday 30 November 2013

ROSAK JALAN DIMUSIM HUJAN




Kemanakah PBT dalam menangani masalah ini. Permukaan Jalan Raya juga merupakan salah satu faktor dimana kemalangan boleh berlaku.
Laluan ini merupakan sering digunakan Lori-lori yang bersaiz besar dan berat....Pemantauan juga hendaklah selalu terutama tahap beban yang dibawa. Kerana Faktor beban yang berat ini lah yang merosakan permukaan jalanraya di laluan machang-pasir puteh ini.

Selain daripada itu, jalan di sekitar kuala krai jugak amatlah menyedihkan. Terutama jalan yang berhadapan PASARAYA PKT DAN PASARAYA PANTAI TIMUR. Permukaan Jalan di Dua kawasan terbabit Ibarat Malaysia Zaman Mundur...Zaman Gelap..adakah pihak PBT tidak nampak akan kerosakan tersebut atau ada masalah berkaitan lain-lain...MInta segera lah perbaiki keadaan Permukaan jalan di kawasan terbabit. Pengguna inginkan keselesaan dan keselamatan ketika memandu.

Masalah jalan rosak teruk
Keadaan jalan yang perlu diturap secara keluruhan akibat berlubang dan tidak rata.
Dipetik dari sinar harian
MACHANG - Isu jalan rosak, berlubang, tidak rata dan pelbagai masalah yang berkaitan menimbulkan bermacam kesulitan terutamanya kepada pengguna Lebuh Raya Machang-Pasir Puteh di sini.

Setiap kali musim hujan, jalan tersebut akan dipenuhi lubang yang membahayakan dan apabila diturap, ia menjadi tidak rata yang mana turut menimbulkan pelbagai masalah lain kepada pengguna.

Pengguna, Azwan Hussin berkata, isu jalan rosak bukan perkara asing namun ia tidak boleh dipandang ringan memandangkan ia mampu membahayakan beribu-ribu nyawa yang menggunakannya terutamanya apabila melibatkan lebuh raya.

Lebuh raya itu perlu diturap semua secara keseluruhan dan cara turapan melibatkan lubang tertentu sahaja tidak berhasil, ia berulang setiap kali selepas musim tengkujuh.

Menurutnya, kerja menurap juga perlu dilakukan dengan berkesan bagi mengelakkan permukaan jalan tidak rata dan masalah lubang berulang semula.

“Permukaan jalan yang tidak rata ini menyebabkan pemandu memilih untuk mengelak dan masuk ke laluan bertentangan. Ia bukan sahaja tidak menyelesakan tetapi mampu merosakkan kenderaan jika menggunakan jalan yang rosak itu.

“Adakalanya tindakan pemandu mengelak jalan tidak rata ini menyebabkan mereka kemalangan apabila bertembung dengan kenderaan dari arah bertentangan,” katanya.

Saiful Alias pula berkata, keadaan permukaan jalan yang tidak rata dan berlubang semula dipercayai akibat turapan yang tidak berkualiti dan ditambah dengan faktor cuaca.

Katanya, keadaan itu mengundang rungutan di kalangan pengguna, malah boleh menjadi punca kenderaan rosak dan kemalangan.

Menurutnya, lagi, jalan tersebut terutamanya berdekatan Sekolah Menengah Kebangsaan Hamzah 2 itu perlu diturap keseluruhannya.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih diatas sokongan anda semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...