Tuesday 26 November 2013

HATI-HATI DIJALANRAYA DI MUSIM HUJAN



Musim Tengkujuh telah Kembali di Pantai Timur. Negeri yang terlibat antaranya Kelantan ,Terengganu Pahang dan Kawasan yang berdekatan antara 3 negeri ini.

Maka Jalan raya pasti akan mengundang bahaya kepada para pengguna.
Dengan dengan permukaan jalanraya yang licin, ditambah pula dengan keadaan yang berlubang disana sini merbahayakan nyawa pengguna jalanraya.

Jalan raya di pantai timur terutama di negeri yang mempunyai jaringan jalan rayanya yang baik pon tidak boleh menjamin keselamatan pengguna semasa menggunakan jalan tersebut.

apabila hujan melanda, lubang yang terbentuk di atas jalan raya pasti akan digenangi air dan pasti membuatkan kita tidak nampak tahap kedalaman lubang yang terbentuk.

Dengan kelajuan 80km/jam pun pasti kereta atau motosikal yang melanggar lubang tersebut pasti akan mengundang musibah kepada pengguna jalanraya.

sekadar gambar hiasan
 
 
 
 
Lubang Yang terbentuk sekiranya tiada tindakan diambil bagi menampalnya,pasti akan ada yang terbabas dan mendatangkan kemalangan jiwa.
 
Pihak berwajib kene segera dalam membaiki jalan-jalan yang mengalami kerosakan permukaan dengan kadar segera. Ini adalah kerana pada musim hujan kerap kali kemalangan berlaku dengan pelbagai faktor.
 
sekiranya salah satu faktor dapat disegerakan permasalahan,kita sudah berjaya mengurangkan risiko kemalangan.
 
sekadar gambar hiasan
 

 

Sekadar Gambar Hiasan


 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih diatas sokongan anda semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...