Tuesday 12 November 2013

ADIK ASHRAF KINI STABIL



SUBANG JAYA – Bayi Muhammad Ashraf Ikhwan Pirhat, 9 bulan yang koma sejak 4 November lalu selamat tiba di Pusat Perubatan Sime Darby (SDMC) Ara Damansara pada jam 3.15 petang tadi.
Ashraf koma setelah mengalami kecederaan teruk di kepala hingga koma apabila terlibat dalam insiden remaja melarikan kereta yang dinaikinya di kawasan rehat dan rawat Lebuhraya Pantai Timur di Bukit Besi – Ajil.
Menurut bapa Ashraf, Pirhat Karim 34, sehingga pagi tadi Ashraf dilaporkan berada dalam keadaan stabil sebelum diberi kebenaran daripada pihak Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu untuk mendapat rawatan susulan di SDMC.
Manakala isterinya pula, Che Mastura Che Awang, 31, mengalami patah tangan kiri dan patah tulang rusuk, kini berada dalam keadaan sihat dan dibenarkan keluar daripada hospital yang sama namun masih trauma.
“Setakat ini doktor beritahu tidak mahu komen banyak, Cuma doktor cakap, anak saya sudah semakin stabilselepas koma setelah mengalami kecederaan teruk di kepala,” katanya ketika ditemui ABN News hari ini.
Jelas Pirhat lagi, mereka berlepas dari Kuala Terengganu menaiki pesawat yang disewa khas tajaan Allianz General Insurance Berhad.
Pirhat adalah antara dua keluarga berdepan detik cemas apabila mereka `dilarikan’ bersama kereta masing-masing oleh seorang remaja lelaki dalam dua kejadian yang berlaku secara berturut-turut, bermula di kawasan rehat dan rawat Lebuhraya Pantai Timur di Bukit Besi-Ajil.
Selepas kereta yang dinaiki keluarga Abdul Pirhat terbabas dan terbabit kemalangan, remaja itu bertindak menahan dan melarikan kereta lain yang juga dinaiki oleh sebuah keluarga.


Che Mastura bersama dengan Abdul Pirhat Disamping Bayi mereka Adik Ashraf Ikhwan di Wad Icu Hospital Ara Damansara.
 
 
 

 
Model Kapal Terbang sewa Khas yang membawa keluarga Abdul Pirhat ke Kuala Lumpur Semalam.
 




 
 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih diatas sokongan anda semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...