Wednesday 15 January 2014

TAMAN DI BALIK GUA




Sesiapa yang Pernah Tinggal di Ipoh atau sekitarnya,Pasti akan terdengar cerita ini iaitu sebuah gua yang didalam terdapat sebuah taman yang permai.
Untuk ke taman tersebut anda kene melalui sebuah gua dimana didalam gua tersebut terdapat sebuah kuil cina.

Penulis berkesempatan berjoging di taman tersebut yang mempunyai trek joging dan tempat untuk trek untuk urut tapak kaki...Penulis menyambung pengajian di ipoh selama setahun dan mengetahui kewujudan gua tersebut adalah dari rakan-rakan. dan kesempatan yang ada digunakan untuk meninjau keadaaan gua tersebut.




pintu masuk ke gua kek look tong dan tempat parking kereta
 
 
Keadaan Didalam gua biasa-biasa aje, koz terdapat sebuah patung yang besar..biasalah dah nama kuil kan?hihii
 
 
 
dari pintu masuk ke taman
 
 
Keluar aje dari pintu gua anda akan disajikan sebuah pemandangan yang cukup untuk menyejukkan mata. dengan keadaan angin yang cukup meyegarkan pasti membuatkan anda tenang.
 
pada setiap petang akan ramai pengunjung yang membawa anak-anak kecil dan ibu bapa yang berjoging di taman tersebut.
 
 
 
taman di gua kek look tong
 
Tapi diingatkan. Masa berada di dalam taman ini terhad ini adalah kerana pada jam 6.00 petang,kalu tak silap penulis la (koz dah lama kn tinggalkan ipoh ) akan kedengaran bunyi wisel bagi memberitahu akan tempoh joging sudah habis..hihii. Kalu x ikut alamaknya..tidur didalam taman la...
Pintu utama kuil akan dikunci dari menerima kunjungan oran ramai.
 
 
 

 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih diatas sokongan anda semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...