Monday 28 October 2013

LESEN MEMANDU DITAMATKAN BATAL JIKA GAGAL BAYAR SAMAN


Lesen Memandu Ditamatkan Batal Jika Gagal Bayar Saman. Individu yang disenaraihitamkan atau mempunyai saman yang tertunggak boleh dikenakan tindakan tersebut. Sistem itu perlu dilaksanakan agar kesemua pemandu yang bermasalah mengambil iktibar dan membayar denda atas kesalahan yang mereka lakukan atas jalan raya.

Pemandu atau penunggang yang mempunyai banyak saman kebiasaanya kerap melakukan kesalahan jalan raya dan boleh membahayakan nyawa pemandu yang lain.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhIsPaWnhbDsC0OCFkxXavh4EkrepWOSvVCwEEYOJwn35ny2VaDoEXdE_12ct0rLux3ATt_7134-2EPo4jfFxVESyiyiPHId1YRLvbM4WSzyvkKDaQcrAqHE2W_Xx42RFzEYKAihzbq3jI/s1600/polis.jpg

Perkara ini turut diumumkan oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid kepada media baru-baru ini. Pada masa yang sama, sistem itu juga boleh mengurangkan kadar kemalangan maut dinegara ini akibat kecuaian pemandu.
 
P/s- JELASKAN SEGERA SAMAN-SAMAN YANG ADA KERANA SAMAN KADANGKALA BOLEH MENYEDARKAN KITA AKAN KESILAPAN YANG KITA LAKUKAN. HIHIHIIHIHIH....


 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih diatas sokongan anda semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...